چه دستهایی مانع دریافت هزار و ششصد (1600 ) میلیار دلار بدهی عراق به ملت ایران ، خانواده شهدا ، رزمندگان و کهنه سربازان هستند؟


آیا رزمندگان 8 سال جنگ و خانواده شهدا و رزمندگان به مطالبات خود رسیده اند ؟ بنیاد شهید با تعداد بسیار کثیری کارمند و حقوق بگیر چه خدماتی به رزمندگان و جانبازان  ارائه داده است؟

جنگ تحمیلی با عراق خسارات جبران ناپذیری را به ملت ایران تحمیل کرد . بعد از خاتمه جنگ و مقصر شناخته شدن دولت عراق توسط مجامع بین المللی انتظار بود دولت ایران همچون دولت کویت خسارت خود را از کشور عراق  دریافت کند . ولی متاسفانه با توجه به اینکه مبلغ خسارت تعیین شده بود ولی مقامات دولتی و مجلسی گفتند مصلحت نیست این خسارت دریافت شود و این مطالبه به حق ملت و مردم ایران را تا سال 1400 مسکوت گذاشتند .

 لاریجانی ریاست مجلس اسبق به دبیر و نماینده انجمن کهنه سربازان ایران گفته بود .دست دولت عراق خالی است و وصول این مطالبه ظلم به دولت عراق است !!.

معلوم نیست این حضرات نماینده مردم ایران هستند یا نماینده مردم عراق!! .

 این فرمایش آقایان مصلحت اندیش که مردم را نامحرم می دانند ، در صورتی است که همان زمان عراق اعلام کرده بود حاضر است با تهاتر و واگذاری چاه نفت طلب مردم ایران را پرداخت نمایند ولی این مقامات ایرانی بودند که برای خدمت به مردم عراق ، طلب مردم ایران را مثل ارثیه پدری به دولت عراق هدیه کرده و به راحتی و به نام مصلحت کشور داری از کنار این حق مسلم عبور کردند .

معلوم نیست دولت مردان ما خادم ملت ایران هستند یا خادم و نماینده مردم و کشور عربی عراق ؟

رزمندگان و کهنه سربازان به اشکال مختلف اعتراض خود را نسبت به تضییع این حقوق قانونی به گوش مسئولین کشوری رسانده اند ولی دریغ از یک پیگیری ساده و اساسی .

آیا اگر بار دیگر جنگی در این سرزمین روی دهد ، باز هم مسئولین می توانند با شعارهای تهییج کننده از مردم تقاضای جانفشانی کنند ؟ برآورد میدانی در سالهای اخیر نشان داده است پشتوانه اجتماعی مسئولین به شدت کاهش یافته و سخنرانی های دهه 60 در این زمان کارآیی خود را از دست داده است و یکی از دلایل شاخص  آن خلف وعده مسئولین و عدم پیگیر مطالبات اصلی و به حق مردم بوده است .

خانواده شهدا ، جانبازان ، کهنه سربازان و رزمندگان جمعیت کمی نیستند که مسئولین بخواهند نسبت به سرنوشت و در خواست آنها بی توجه باشند . از دست رفتن این پشتوانه اجتماعی برای حکومت خطری بسیار بدتر از دشمنی آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

آقای رئیس جمهور در زمان انتخابات ریاست جمهوری به کهنه سربازان قول داده بود بعد از انتخابات بصورت جدی و ویژه پیگیر این در خواست قانونی رزمندگان خواهد بود . ولی مثل بسیاری از قولهایش این صحبت هم شعاری بیش نبود .

برای احقاق حقوق رزمندگان تعدادی از کهنه سربازان سراسر کشور یک تشکل بین المللی را با نام ((انجمن کهنه سربازان ایران)) تاسیس و پیگیر مطالبات خود از طریق مجامع بین المللی خصوصا دادگاه لاهه هستند . این انجمن که اکنون به بلندگوی رسای رزمندگان تبدیل شده است ، انتظار دارد مسئولین خصوصا نمایندگان مجلس با خواسته ی قانونی آنها همراه شوند .

در این خصوص اعضای هیات مدیره این انجمن برای تشریح سیاستها ، برنامه ها و درخواستهای انجمن نشست خبری در تهران تشکیل دادند .

آقای شرفخانی دبیر انجمن کهنه سربازان در این خصوص گفت :مجامع بین المللی برخلاف ایران به کهنه سربازان و نیازهای آنها توجه ویژه ای دارند . زیرا ایثار آنها را بعنوان الگو و نشان یک ملت می دانند .ولی متاسفانه در ایران که مهد اسلام و شریعت است و شعار پاسداشت خون شهدا و ایثار را هر روز در جراید و سخنرانی ها فریاد می زنند و با تا سیس اداره ای عریض و طویل بنام بنیاد شهید  متاسفانه نسبت به در خواست ایثارگران و خانواده شهدا  هیچگونه اهمیتی نمی دهد. ولی در فضای تک قطبی و با در اختیار داشتن رسانه ها و ابزارهای مختلف طوری شعار می دهد که دیگران فکر کنند این بنیاد با این همه امکانات تمام مشکلات زیر مجموعه را در حد عالی برآورد کرده است .

شرفخانی گفت : قریب به 12 سال است که مطالبات خسارت جنگی ایران را از کشور متجاوز عراق و بر اساس منشور سازمان ملل پیگیری می کنیم . در سال 1372 هیاتی از سوی سازمان ملل برای تهیه گزارش به ایران و عراق اعزام شدند . که نتیجه آن متجاوز شناختن عراق و محکومیت بابت خسات جنگی شد .

غرامت در دو بخش تعیین شد 1 – غرامت خسارت به زیر ساختها 2 – پرداخت غرامت به زیان دیدگان جنگ .

متاسفانه دولت ها در ایران به مشکلات این رزمندگان و کهنه سربازان و الگو های جامعه توجهی نمی کنند و بعضا دیده می شود تعدادی بعلت مشکلات مختلف در گوشه خیابانها دستفروشی می کنند . یا برای 20 میلیون تومان خودکشی می کنند و یا دچار افسردگی شدید  شده اند . این رزمندگان و پیران ایثار و شهادت با کمترین حقوق در این وضعیت تورمی بدون هیچ فریاد رسی ، مشغول سپری کردن عمر و زندگی هستند .

شرفخانی افزود : آقای قاضی زاده مسئول بنیاد شهید گفته است بعد از 35 سال هنوز توانسته ایم 19 درصد از نیازهای رزمندگان و خدمات رسانی به آنها را تامین کنیم . قطعا از این میزان هم افرادی بهرمند میشوند که داری نفوذ و پارتی باشند .ایشان در کمال نا باوری در خصوص طلب ایران گفته است : عده ای ادعا می کنند ما از عراق طلب داریم !! وقتی طرز فکر و اطلاعات یک مسئول عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی تا این حد نازل است آیا باید به چنین مدیرانی امیدوار بود ؟

این کهنه سرباز گفت: متاسفانه دولتها و مجلس ایران و عراق در یک تصمیم خسارت بار برای ایران تصمیم گرفتند مطالبات جنگ را تا سال 1400 مسکوت بگذارند . لذا تا این سال ما نمی توانستیم کاری اساسی انجام دهیم .چون تصمیم مجلس و دولت ایران بود . ولی شاهدیم بعد از این تاریخ نیز اراده ای برای احیای این حقوق وجود ندارد و تصمیماتی در پشت پرده و به زیان خانواده شهداد ، ایثارگران ، کهنه سربازان ، رزمندگان گرفته می شود . متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس میفرمایند طرح غرامت جنگی از عراق به مصلحت نیست . معلوم نیست طبق قانون اساسی این نمایندگان باید مصلحت مردم ایران را ببینند یا دولت عراق را ؟

شرفخانی در خصوص شکایت از مسئولین جمهوری اسلامی بعلت ترک فعل و همچنین طرح شکایت در دادگستری بین المللی لاهه گفت : عدم همراهی مسئولین که خود را مدافع مردم می دانند ولی در عمل خلاف مصلحت مردم حرکت می کنند، باعث شد ما از مرکز پژو هشهای مجلس ، وزارت امور خارجه و بنیاد شهید ، بخاطر ترک فعل شکایتی را تقدیم دادگستری ایران کنیم . ولی متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفت  و انجمن مجبور شد برای حل مشکل خود از طریق مجامع بین المللی و دادگاه لاهه طرح دعوی کنید.

کشور کویت 50 روز جنگ با عراق داشت ولی مسئولین با کفایت آنها تمام خسارت جنگ را از عراق گرفتند

شرفخانی در خصوص میزان خسارت و مطالبه ایران از عراق گفت : میزان این مطالبه در سال 88 هزار و صد (1100) میلیارد دلار بوده که اکنون به یک هزار و ششصد(1600) میلیار دلار رسیده است .

مدیر عامل انجمن کهنه سربازان ادامه داد : ما از کره جنوبی 6 میلیارد دلار طلب داشتیم . برای وصول آن مبلغ مسیر های مختلفی را دولتمردان ما طی کردند . معلوم نیست در خصوص این (1600) میلیاد دلار که می تواند نقش اساسی و مثبتی در اقتصاد فشل ایران داشته باشد چرا مصلحت اندیشی می کنند و چرا مردم نباید از مصلحت کار آنها مطلع باشند . اخذ این مبلغ بسیار سر نوشت ساز می تواند اقتصاد را متحول کند و زندگی رزمندگان و خانواده شهدا را از این وضعیت نجات دهد.ولی متاسفانه مقامات ما در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداده و در این خصوص شفاف سازی نمی کنند .

وی در خصوص انتظارش از مسئولین گفت : آقای رئیسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری در مشهد به ما قول داد بعد از انتخابات پیگیر این مطالبه به حق کهنه سربازان باشد که مثل دیگر قولهایش محقق نشد . لذا از مجلس دور جدید در سال 1403 انتظار داریم ، ما کهنه سربازان که این امنیت را برای آنها محیا کرده ایم تنها نگذارند و پیگیر مطالبات خانواده بسیار بزرگ رزمندگان و کهنه سربازان باشند .

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی