آقای شهردار به فکر تقویت تکریم ارباب رجوع و مشارکت مردم در نواحی شهرداری باشید

 

حیات غرب – شهرداری وظایف بسیار گسترده و متعددی دارد . فعالیت درست و موثر در این حوزه  بدون مشارکت مردم  امکان پذیر نیست  و شهرداری قادر نخواهد بود خدمات خود را به نحو مطلوب به پیش ببرد . برای تقویت مشارکت مردم باید اعتماد سازی بوجود بیاید . متاسفانه این اصل اساسی در برخی از نواحی شهرداری و توسط تعدادی از کارکنان کاملا مخدوش شده و مردم اعتقاد و اعتقادی به فعالیت درست و مطلوب شهرداری ندارند .

 برخورد ناشایست ،  سرگردان کردن مردم،  نظریه های کارشناسی  متفاوت ، بی دقتی ، امروز و فردا کردن برای موضوعات بسیار ساده همگی نشان می دهد مدیریتی درست و مردم سالار دربرخی نواحی شهرداری ها حاکم نبوده و مردم در مراجعه به شهرداری  باید با استرس وارد و خارج شودند . در اینگونه موارد که مردم شاهد این بی احترامی های مکرر هستند چگونه می توان شاهد تقویت مشارکت مردم بود ؟و شهرداری کرمانشاه چگونه می تواند خود را همپای یک کلان شهر به پیش ببرد؟

یکی از اهداف شهرداری کسب درآمد از راه هایی است که خسارت آن متوجه مردم نباشد . شهرداری راهکار های معقول درآمد زایی را با توجه به قابلیت بسیار خوب استان نادیده گرفته و  سعی می کند درآمد خود را  با مصوبات مختلف از جیب مردم تامین کند. این موضوع باعث کاهش ساخت و ساز و افزایش روز افزون بیکاری و نارضایتی شدید مردم در شهر کرمانشاه شده است .

آموزشهای فنی ، مدیریتی و مشارکتی پرسنل، اصلاح برخورد با ارباب رجوع ، تکریم مردم وهمچنین اصلاح مسیر درآمد زایی شهرداری می تواند باعث تقویت مشارکت مرم شود .

لذا شهردار کرمانشاه اگر در چنبره روز مرگی و  مسائل بسیار عادی و بدیهی  گرفتار نشود و  ساختار ارتباط مردم و شهرداری را اصلاح نمایند ، کار ی زیر بنایی صورت می گیرد که اثر آن باقی و ماندگار است .   

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی