هر کرمانشاهی یک سفیر گردشگری

حیات غرب - صنعت گردشگری استان برای توسعه بیشتر نیازمند مشارکت همه جانبه طیف های مختلف مردم است. کرمانشاهی ها در هر کجا که زندگی می کنند - خواه در این استان و یا دیگر جاها- می توانند نقشی تأثیرگذار و تعیین کننده در گسترش این صنعت بسیار پولساز داشته باشند و به توسعه دیار خود کمک کنند.


با وجود همه تلاش هایی که از پاییز امسال توسط مدیریت ارشد استان و ادارات و سازمان های مختلف برای فراهم کردن زمینه حضور 4 میلیون گردشگر در سال 94 انجام گرفته، ولی باز این صنعت برای گسترش خویش نیازمند همراهی مردم و بخش خصوصی است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، هر شهروند به مدد وسایل مدرن ارتباطی، تبدیل به یک رسانه شده است. هر کدام از آن ها در چندین شبکه اجتماعی عضو هستند و بسیاری نیز دارای وبسایت ها و یا وبلاگ های شخصی می باشند. این شرایط تازه امکانی پدید آورده که افراد بتوانند پیام های مورد نظر خویش را به دیگران منتقل کنند.

در واقع یک شهروند در دنیای امروز از قدرت ارتباطی و رسانه ای بسیار زیادی برخوردار شده و به راحتی می تواند در روند توسعه استان ایفای نقش کند.

خوشبختانه با بازنگری که امسال در سند چشم انداز توسعه استان صورت گرفت، با توجه به پتانسیل ها و جاذبه های فراوان تاریخی، طبیعی و فرهنگی موجود، گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تعریف شد. در همین راستا مجموعه برنامه هایی نیز برای توسعه این صنعت پولساز در دستور کار قرار گرفته است. این سیاست گذاری تازه می تواند راه را برای ورود و نقش آفرینی هر چه بیشتر مردم و بخش خصوصی در گسترش این صنعت نوپا فراهم کند.

کرمانشاهی ها در هر کسوتی که هستند؛ خواه مهندس، پزشک، راننده تاکسی، بازاری، کشاورز، کارمند، تعمیرکار و یا هر پیشه و کسوت دیگر می توانند در قامت یک سفیر گردشگری وارد عرصه شوند و به معرفی و تبیین جاذبه ها و پتانسیل ها و دیدنی های استان بپردازند.

هر کدام آن ها باید اطلاعات جامع و قابل قبولی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، اماکن تفریحی و اقامتی، درمانگاه ها و بیمارستان ها، بازارها و فروشگاه های معروف، پارک ها، سرویس های عمومی بهداشتی، همراه با آدرس، مسافت، نرخ کرایه و دیگر اطلاعات ضروری جانبی داشته باشد و در اختیار گردشگران ارایه دهند. همچنین یک شهروند باید آمار دقیقی از معتبرترین سوغات فروشی ها، دنده کبابی ها، رستوران ها و غیره را داشته باشد و مسافران را به بهترین و معتبرترین آن ها راهنمایی کند. همه این ها کمک می کند گردشگران با دریافت اطلاعات صحیح از بهرترین امکانات  و خدمات بهره مند شوند و برای دیدار از زیباترین و پرجاذبه ترین آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و فرهنگی برنامه ریزی کنند.

سخن آخر اینکه توسعه این صنعت پولساز جدا از تلاش های دولتی نیازمند مشارکت فعال جامعه کرمانشاهی نیز است و آن ها باید به تدریج به عنوان سفیران فرهنگی یک قطب گردشگری به نام کرمانشاه به ایفای نقش بپردازند و در توسعه اقتصادی استان خود سهیم شوند.
بهزاد خالوندی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی